Com una pilota pot canviar a una persona.

Pública

Com podeu veure en la imatge, aquesta pilota no es diferencia de una altre pilota qualsevol, fa la seva funció per la qual va ser creada, en el cas de bàsquet, tenir bona adherència i botar de forma eficient per tal de poder practicar l’esport sense cap problema. On vull anar amb això. Ja que com he comentat abans no podeu veure la diferència d’aquesta amb unes altres. Doncs bé potser des de un punt de vista racional no, però potser emocional per a mi si.

Aquesta pilota va ser l’inici d’una etapa de me vida on aquesta va fer una volta de 180º. Vaig acabar canviant tant de físic, de caràcter i com a persona. Entenc que una pilota no pot canviar-ho tot, sinó que són aquelles experiències que vius de nen el que acaben modelant la persona que ets avui en dia i la persona que seràs en el futur. Per a mi, aquesta pilota va ser la gota que va canviar-ho tot.

Encara recordo el primer dia que la vaig rebre. La meva vida no era re de l’altre món, nen de 14 anys, mal estudiant i bastant poruc sincerament. Però ja fa un temps que m’interessava el bàsquet. Un esport que per el meu entorn escolar, es podria denominar com a esport de “noies”. Però quines noies tu! Jo veia la NBA de matinada, amb un Lebron James i un Dwayne Wade que dominaven la pista, amb les seves assistències, esmaixades i espectacles, que amb una simple pilota podien fer. Així que pel meu aniversari, els meus pares conscients del que veia (i de les hores a les que anava a dormir), van decidir regalar-me una pilota de bàsquet pel meu aniversari. No podeu imaginar com em sentia, per un moment en la meva vida, podia sentir com si el meu jo poruc desaparegués i una altre jo, amb energies renovades, emergia del meu interior amb desig de fer un peu fora i posar a prova totes aquelles coses que només veia per televisió.

Bé, com es de comú coneixement, un nen de 14 anys no podia fer els salts ni els tirs d’un professional de 22-23 anys que portava ja un temps jugant en aquest esport. Però això no volia dir que en un futur no ho pogués aconseguir. Així que mes rere mes, un dia a la setmana, quan no tenia entrenament de futbol, ni deures a fer a casa, anava a la plaça del costat a fer unes canastes, deixant la meva imaginació fer tot el que ella volgués, i passant uns dels millors moments que puc recordar.

Al passar ja uns dos anys, al final em vaig decidir per deixar el futbol, sortir de la zona de confort i del meu cercle d’amistat de tota la vida i aventurar-

me en un món que, encara que fos de poca durada, seria un dels millors anys de la meva vida. Apuntar-me a un equip de basquet federat, on tot i ser la cosa seria, un podia seguir sent un nen amb l’esport, i seguir gaudint del que un dia no era més que la seva imaginació tornant-se en una afició que modelava un estil de vida.

Vergonyós, poruc, descentrat. Aquelles eren paraules que definien a un nen de 14 anys fa temps, ara, gràcies a una afició de matinada i a una pilota que va venir com un regal en uns anys i amb un diferent entorn, totes aquelles paraules van desaparèixer, deixant un full en blanc per a un noi decidit, envalentit i amb ganes de menjar-se el món fos on fos.

Així que al final un objecte no pot canviar a una persona, però si ser un company molt important per aquesta i el bon inici d’una meravellosa història.

Havent escoltat aquesta història, per res personal, podem saber el context d’aquest objecte i la seva història, la qual ha influenciat. Sincerament no n’hi ha molt a dir, si q

ue hi ha una gran història tant esportiva i cultural en el país nord-americà, ja que allà va ser on es va crear, des de fa ja el 1891, i on posteriorment va haver moltes figures importants lluitant per la igualtat tant de raça com els drets d’exercir la seva r

eligió sense por a ser repudiats. En aquests casos podríem parlar de la figura de Kareem Abdul-Jabbar, un dels millors pivots de la història de NBA, Magic Johnson, Michael Jordan i Kobe Bryant (que en pau descansi).

En el cas d’aquí a espanya si que hi ha molt de talent al llarg del temps envoltant aquest esport, però tant di

fós com el nord-americà.

Només puc comentar que una pilota com aquesta està avui en dia en casi qualsevol parc d’aquest país, fent que tant un nen com una persona gran puguin gaudir de l’esport que tant els hi agrada.